|
archívum
2010. április
2010. 04. 9.
1998-ban Szolnokról éppen Vasziljevet utálgatta kifelé a nagyérdemű. Aztán egy szombaton beütött az aktuális kampánycsend. Akkoriban rádiójegyzeteket írtam. Az alábbi szöveget vasárnap olvastam be, amikor éppen nem tudtam dönteni a sok kívánatos fagylaltgömb között. Aztán csak behúztam az x-et.
*
Pszt! Kampánycsönd van. Vagyis kampánycsend. Nem is tudom, csöndnek vagy csendnek szerencsésebb mondani. Állandóan modoroskodom ezekkel az [...]
Címke: citromhéjreszelék, csoki, mazsola, tónusok, választás Komment: 116 db


|
Balambér
2010-04-10 10:05:23
Na, - mondom - írjatok már valamit, mert megöl az unalom kampánycsend (csönd?) idején! S mily rafináltan tudod becsomagolni a csendbe (csöndbe?) csendben (csöndben?) pártszimpátiádat! Gyanús vagy, Gyula! Kék és zöld fagyiról beszélsz, de vörösről és narancsszínűről nem! (Ugye, hogy mindenbe bele lehet magyarázni valamit!) Egyébként, hogy a betűkre (bötűkre?) is rátérjek: ha már meghagytuk a ly betűt nosztalgiából, de nem tudjuk ejteni, - akkor miért nem hagytuk meg a zárt e-t, melyet még leírni sem tudok, mert nincs a klaviatúrán e betű két ponttal a tetején? Ezt pedig még sokan tudjuk ejteni! Nem mindegy, hogy elmentek (Ti) valahová, nem mindegy, hogy elmentek (pl. a számítógépen) valamit, elmentek (valakik múlt időben valahová) stb. Aztán a puhány városiak már egyre jobban "mekegnek". Ez ügyben kellene nekünk - írástudóknak - tenni valamit! Lelki szemeimmel látom, hogy micsoda botrány lenne belőle - nem úgy állna hozzá a közvélemény, mint a j-ly csatában! De milyen szép is a - szintén megszűnőben lévő tájnyelv. Negyven évvel ezelőtt a felsőszentgyörgyi korcsmárosné eképpen konferálta be a fiának, hogy jöttek az áruszállítók: "Bángyi! Gyüttek a bámbisok!" (Akkor még a bambi járta csatos üvegben! Na de ez már megint nosztalgia - de rossz volt, Te Úristen - de fiatalabbak voltunk!)
|

|
Lujza
2010-04-10 13:51:14
Mëgtërtëd a campan'tsnëdët, Balamër.
Nyugtalan, cikázó gondolatokkal van tële a fëjed. Majd hëtfőrë minden kitisztul.
|

|
Balambér
2010-04-10 14:44:56
Remélem is Lujza! És hogy van a kedves Jenő?
|

|
Lujza
2010-04-10 15:15:12
Kiboxoltad má' a cipődet a holnapi választáshoz. Jencikém éppen ezt teszi most.
|

|
Balambér
2010-04-10 15:49:48
Egyelőre csak meztiláb tudok elmennyi, de holnap kiderül, hogy később tudok-e cüpőt vennyi!
|

|
Lujza
2010-04-10 16:41:48
Balamér, nálunk most magasfeszültség van. Boxolás közben az én - egyébként csöndes - Jencim terrorizál engemet. Azt akarja, hogy az ő hite és meggyőződése szerint szavazzak holnap. Ellenkező esetben megvonja magát tőlem, azzal fenyegetőzik. Hiába mondom neki, hogy nem készült el a buklé kosztümöm, meg elfestette a fodrászom a hajamat, így mégsem állíthatok oda. Nincs kecmec! - azt mondja. Előrángatta a boxos kezével a szekrényből a régi kosztümömet, amit az előző választásra vett nekem. Most meg hittanórát tart boxolás közben. Azt nyomja belém, hogy én csak egy kettes vagyok, na már most ez azért van, mert a testi felépítésem bizonyítja, hogy… , na már nem is tudom, mit bizonyít. Ő viszont a teremtés jelével van megáldva. Azt mondja, hogy Isten az ő, illetve a férfi oldalbordájából teremtette a nőt, ami szintén azt bizonyítja, hogy a nő nem teljes értékű a férfival, ezért nekem holnap hatványozottan is alárendelt szerepet kell betöltenem mellette.
Azt mondja, a kiűzetés is azért történt, mert az első férfi alávetette magát az asszony akaratának. Szerinte ezzel a rossz emlékkel a génjeiben születik minden férfi. Szerinte ha akkor nem enged a férfi a nő hülyeségének, akkor minden simán ment volna, még most is gond nélkül élhetnénk. Azt mondja, ha azt akarom, hogy minden simán menjen, akkor alá kell rendelnem magamat neki. Azt is mondja, hogy nekem kötelességem az eredeti szerep betöltése, ami azt jelenti, hogy minden körülmények között az ő elveit támogatom. Nincs uk-muk-fuk, mert Isten csak a férfit ruházta fel isteni képességgel, a teremtés képességével. Ez szintén az ő magasabbrendűségét bizonyítja, és az ő kizárólagosan helyes szemléletét. Most akkor kit vagy mit is kell támogatnom? Nem merem megkérdezni tőle, mert lehurrog, újabb bizonyítékként fogja a kettes számhoz. Így szokta. Azt mondja, azért van más családoknál akkora békesség, mert az asszonyok olvasni tudnak a férjük gondolatában, amire én képtelen vagyok, szerinte.
Csökött egy alak.
Egyébként meg nem hagyom magam. Már most én azt mondtam neki, hogy ma már férfi nélkül is tudnak embert előállítani, de nő nélkül nem. Erre ő azt válaszolta, hogy ez a természet rendjébe történő bűnös beavatkozás, mert nélküle soha semmit, ha nem akarok ismét kiűzetve lenni.
|

|
Balambér
2010-04-10 17:51:49
Ámen! Nagy igazságokat mondott ki a Jenci!
|

|
Pé
2010-04-11 09:09:05
Nem tudom, ki ez a Jenci, de eléggé meggyőzőnek tűnik az érvelése!:)... Mi is készülődünk, most indulok első ízben szavazó nagyfiammal eleget tenni a "szent kötelesség"-nek. Tudom, hogy alaposan "rákészült", informálódott (főleg a netről), kortársaival beszélgetett, tőlem is kérdezett ezt-azt. Nem győzködtem, melyik pártra adja a voksát, mert természetesen azt szeretném, hogy felelősséggel és önállóan döntsön, és aztán lehetőleg higgadtan vegye tudomásul döntése - jó vagy rossz - következményeit. Annak azonban örülök, hogy figyel az ország, a hazája történéseire, nyitott a világra, nem hagyják közömbösen a fejlemények.
|

|
nagi
2010-04-11 10:20:28
El is mentem az oldalbordámmal szavazni. Most nagyon ideges vagyok, mert kétféle mosolyt láttam az emberek átszellemült arcán, mikor a szavazó helyiségből kiléptek. Olyan ideges vagyok, hogy bele tudnék csapni a lecsóba, a kardélemre tudnék hányni legalább fét tucat puccos dámát, szét tudnám verni észbontó bringáját, ha kikezd az én Imola lujzámmal, a feleségek feleségével, mindent megadok ma neki.
|

|
Szindbád
2010-04-11 10:55:02
Nagi, az is érdekes lehet, amint a lecsót kardélre hányod... :-)
Azt mesélték nekem, hogy egy orosházi tornatanár úgy közlekedik a biciklijével, hogy lefűrészelte a bal oldali kormányt... Hm, és még egyszer hm...
Észbontó, a te bringáddal mi van? Óvakodj nagitól!
|

|
cili
2010-04-11 10:58:30
Két színházi előadást választottam húsvét környékén, az egyik Vörös István Ördögszáj darabjának ősbemutatója volt a Nyitott Műhelyben, a másik a Münchner Kammerspiele HIOB vendégjátéka a Nemzeti Színházban. Mindkettő hatalmas élmény volt. Mindkettő tulajdonképpen nagyon szerény anyagi eszközökkel, minimális díszlettel készült, de a színészi teljesítmény volt a fontos és meghatározó. A Kammerspiel egy körhintával oldotta meg az egész darab díszletét, az Ördögszáj pedig a Nyitott Műhely helyiségeire rendezte az egyes jeleneteket. Nagyon remélem, hogy a mai másféle választás eredménye nem lehetetleníti el a Nyitott Műhely típusú kulturális színterek életét és nem egyközpontú, centrális - majd mi megmondjuk, mi az érték és csak azt támogatjuk (lásd lehetséges jövendő kulturpolitikai döntéshozó nyilatkozata) - kultúrafinanszírozás következik.
|

|
Balambér
2010-04-11 11:55:45
Cili! Eszembe jutott egy régi vicc a sötét jövőről: A szoci katonaságnál az illetékes elvtárs éppen a NATO-val kapcsolatban nyomja a szöveget: "Sötét felhők gyülekeznek országunk egén..."- amikor sürgősen kihívják. Átadja a folytatás jogát az egyik főkatonának, aki aképpen folytatja a szöveget: "Hallottátok, büdös lábúak! Délután mindenki hozzon magával esernyőt!"
Hát ennyit a jövőről!
|

|
Pé
2010-04-11 14:46:48
Talán nem is baj, ha nem lesz szebb az a jövő!:)
|

|
nagi
2010-04-11 17:18:34
.. csak a "te" pártod nyerjen, jól értelmezlek, Pé?
|

|
Pé
2010-04-11 18:15:32
Nekem nincs pártom, ezért is nem indultam a választásokon!:))
|

|
Imola
2010-04-11 18:27:14
Laczkóczy Imola Lujza vagyok. Régi vendég itt.
Pé, elkerülte valami a figyelmedet, egy egészen picike apróság. A te idézőjelbe van téve. Nagi kérdését viszont megkerülted.
|

|
Pé
2010-04-11 19:18:22
Egyszerűen nevetséges (abszurd?), ami jelenleg történik.
|

|
Imola
2010-04-11 19:35:26
Szerintem mindanyian azt akarjuk, hogy kimásszon ez az ország a mélypontról. És igenis baj, ha "nem lesz szebb az a jövő".
Bizonyára van már részeredmény. Itt "dolgozom" a gépnél , ideje lenne bekapcsolnom a tévét.
|

|
Pé
2010-04-11 19:48:15
Az elmúlt nyolc év méltó lezárása.
|

|
cili
2010-04-11 21:05:21
Balambér, ez nagyon jó! Mindjárt be is olvastam skypon távolimnak, együtt röhögtünk, nagyon jellemző. Elfelejtettek osztani - mármint két számot egymással,de megvan a következő évek slágermatekpéldája: ha egy körzetbe ennyien jelentkeztek be és egy ember szavazata x ideig tart, akkor hány asztal kell ahhoz, hogy reggel 6-este hétig mindenki leszavazhasson? A mi szavazókörzetünkben még többszázan állnak. Éjfélig ne várjatok eredményt.
|

|
Pé
2010-04-12 11:02:05
Nagi és Imola: természetesen mindenki (így én is) azt szerette volna/szeretné, hogy az a párt győzzön, amelyre szavazott! A szélsőségeseket sose kedveltem, szerintem igenis jó országunkra nézve, hogy egy ilyen párt (a Jobbik) nem kerül kormányzati pozícióba. Ennek ellenére nem kiáltok kígyót-békát azokra, akik Vonáékra szavaztak - éltek a demokratikus jogukkal. Tiszteletben tartom a döntésüket.
|

|
Imola
2010-04-12 11:31:45
Ki beszélt jobbikról????
|

|
Imola
2010-04-12 12:22:04
Pé, mivel te bebetonozott politikai kategóriákban gondolkodsz, ezért megjegyzem, engem ne próbálj belerakni egyik skatulyába se!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nem mentem el szavazni, mert egyetlen párt programjával sem tudtam/tudok azonosulni, és előre láttam/látom bármelyik párt megválasztása utáni helyzetet. Ez a színtista igazság. És ne akarj meggyőzni, megtéríteni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|

|
Imola
2010-04-12 12:24:01
Szabadgondolkodó vagyok, érted, Pé. Ezt nem veheti el senki tőlem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|

|
Pé
2010-04-12 15:29:19
" Pé:
2010. 04. 11., 14:46
Talán nem is baj, ha nem lesz szebb az a jövő!:)
nagi:
2010. 04. 11., 17:18
.. csak a “te” pártod nyerjen, jól értelmezlek, Pé?"
- A (gyöngébbek kedvéért?...) a jobbikosok így köszönnek egymásnak: "Szebb jövőt!" - Azt gondoltam, elég csak utalnom rá. Elnézést!
|

|
Pé
2010-04-12 15:58:23
Senkit sem akarok "megtéríteni", kísérletet sem tettem rá, tisztelem a "szabadgondolkodókat" is - magam sem vagyok ideológialag elkötelezett, elvek rabja pláne nem, minden kormányt a teljesítménye alapján próbálok megítélni. Ha az elkövetkező években azt látom, hogy a Fidesz rosszul kormányoz, bizonytalankodik, az ellenzékével foglalkozik, nem az országgal, korruptak a politikusai, adósságot adósságra halmoz, nyilván nem fogom vakon követni őket, inkább lecsapom a kezem, mintsem, hogy még egyszer az életben rájuk szavazzak. Ma is nevetségesnek tartom egyik volt kollégám nyolc évvel ezelőtti kijelentését: "Ha az MSZP felszántja az országot, és sóval veti be, akkor is rájuk fogok szavazni, nehogy má Orbán uralkodjon!" Mit mondjak, az illető igencsak távol állt a szabadgondolkodástól!... Én is kíváncsian várom, mihez kezdenek Orbánék ezzel a rendkívül súlyos helyzetben lévő országgal, a (várhatóan) kétharmados többséggel sikerül-e megállítaniuk a lejtőn, megindul-e a lassú felkapaszkodás... Alázatot és munkát várok el az új kormánytól - csodát nem ígértek, ne is próbáljanak csodát tenni, elege van mindenkinek az ígérgetésekből (szerencsére nem is ígérgettek fűt-fát). Tegyék a dolgukat, valósítsák meg, amit elképzeltek, aztán majd kiderül, mire elég ez. Ha ellenben újabb Kubatovok bukkannak fel, inkább leszek szabadgondolkodó magam is!:)
|

|
cili
2010-04-12 19:49:48
Pé, nekem egy Kubatov is sok...
|

|
Pé
2010-04-12 20:55:36
Remélem, hogy a Fidesz vezetői is így gondolják! (Arrogáns, ellenszenves ember benyomását kelti a felvételen - az adatbázis-ügy meg egyenesen gyomorforgató, védhetetlen és megmagyarázhatatlan. Nem magyarázgatni kellene, hanem a felelősöket pellengérre állítani. Nem lehet kettős mércéje a Fidesznek hatalmi pozícióban sem, vagy nagyon gyorsan az MSZP sorsára fog jutni.)
|

|
Szindbád
2010-04-13 16:49:02
Pé-vel egyetértésben úgy vélem, ha ezek se lesznek jobbak a Deákné vásznánál (u zsenscsina Deáková), akkor fel is csút, le is csút... Most még reménykedünk.
De jó, ha eszébe vési minden pozícióban lévő politikus: a magyar nép kontójára kéretik végre nem kísérletezni, vagyont felélni, jövőt ellopni, mert csak egy életünk van, az is erősen fogyóban...
|

|
Szindbád
2010-04-13 16:52:03
u plátnavá zsenscsina Deáková
|

|
Imola
2010-04-13 17:01:13
http://www.origo.hu/itthon/valasztas2010/kampanynaplo/20100412-partok-allami-tamogatasa-2010ben.html
A "legfontosabb" lépésről!!!!
|

|
Pé
2010-04-13 18:19:20
Na, ezen kellene legelsőre változtatni! Súlyos milliók a pártoknak - hogy némelyek hatékonyabban hülyítsék a jónépet!
|

|
Imola
2010-04-13 19:24:34
Pé, minden más helyen az elvégzett munka után kapja az ember a jövedelmet. Azt gondoltam, tapsolni fogsz, hogy meg sem alakult még az új kormány, de a legfontosabbra már volt gondjuk.
Kellene alakítani egy szimpi pártot (jövőre vonatkozó elképzelés), egy százalék után már jól fizetnek. Annyit csak be tudnánk kampányolni!
Olvastad: " 1.464 milliárd forintot oszthatnak szét az első fordulóban 1 százaléknál magasabb listás eredményt elérő pártok között."
|

|
Imola
2010-04-13 19:27:10
Szindbádkám, te szépfiú, meg sem tudsz szólalni? Vagy megpróbálsz elképzelni ekkora összeget?!
|

|
Imola
2010-04-13 19:27:38
Cili, én azt hiszem, q..ra értenek a matekhoz.
|

|
Pé
2010-04-14 06:09:16
A rendszerváltás kezdete óta ez a gyakorlat. Amig meg nem változtatják az erre vonatkozó törvényt, e szerint a rendelkezés szerint fogják finanszirozni a parlamentbe bejutott, illetve a parlamenten kívüli (de a választásokon legalább 1 %-ot elért) pártokat. - Mindannyiunk érdeke, hogy a Fidesz (az abszolut többség birtokában) jól kormányozzon. Aki mást szeretne, egyszerűen ostoba.
|

|
Szindbád
2010-04-14 08:10:01
Imola, te drága felkiáltójel-barát hölgy, honnan veszed azt, hogy szépfiú vagyok? Ha tudnád: én egy vénülő pasas vagyok - az öregedés minden látható és kevésbé látható jelével... Nagy bánatom, hogy egy bizonyos testrészemen már nem 12, hanem 11 varjú fér el, az utolsó is csak fél lábbal billeg...
Ismét Pé-nek kell igazat adnom: lehet háborognunk ezerrel, a pártok pénzhez jutását - a választásokon való szereplés arányában - bizony törvény szabályozza. Mint ahogyan kapnak közpénzt a színházak, az iskolák, a közszolgálati médiumok meg a jó ég tudja, miféle intézmények. Így működik egy adófizetőkből álló ország a civilizált társadalmak közösségében. Hogy te pikkelsz a pártokra? Meglehet. Sőt jobb szeretnéd, ha azt az 1,4 milliárdot Imola és szellemi munkaközössége kapná, s boldogítana belőle sok-sok embert. Készséggel elhiszem.
Egyébként ne aggódj, nekem sem a szívem csücskei a pártok, de a demokrácia ezen az alapon épül fel és funkcionál - úgy, ahogy. Ha nem így lenne, nevezhetnénk magunkat akár királyságnak, szultánságnak, emirátusnak, banánköztársaságnak stb.
Én ezt nem látom akkora bajnak. A baj ott kezdődik (remélem, nem így lesz), hogy feláll az új kormány, és nem hozza meg az égetően szükséges intézkedéseket. A szekérnek meg kell mozdulnia a kátyúban! Ha nem, csúnya, dagonyázó ősz következik. Ne adja az ég! Nagyon nem szeretném!
Mondottam volt: egyetlen életem van, s az is rohamosan kurtul...
|

|
Imola
2010-04-14 12:26:21
Pé, beszélgetni úgy érdemes, ha tiszteletben tartjuk a másik fél véleményét. Ostoba az, aki erről elfelejtkezik.
Idézlek:" Aki mást szeretne, egyszerűen ostoba."
|

|
Imola
2010-04-14 12:27:24
Szindbád, a NASA jelezte, hogy szépfiú vagy.
Sejted te is, szerintem pedig a legfontosabb intézkedéseket nem fogják meghozni. Éppen azokat nem! Bár ne így lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szerintem gondolkodó emberek szavak nélkül is tudják, melyek azok.
Bár szívesen felsorolnék néhányan, amin égetően változtatni kellene, de nem teszem.
Mint ahogy olyan törvényeken sem fognak/nem módosítanak, melyekben nekik is érdekeltségük van.
|

|
Imola
2010-04-14 13:32:18
ISMERŐS A SZENTENCIA?
BIGOTT HÍVŐVEL ÉS MEGRÖGZÖTT PÁRTSZIMPATIZÁNSSAL HIÁBAVALÓ MINDEN PÁRBESZÉD.
PÁ,PÉ!
|

|
Pé
2010-04-14 13:51:36
Lassan mondom, hogy megértsd, Imola: ostoba, rosszindulatú, silány állampolgár az, aki azt szeretné, hogy a Fidesz rosszul kormányozzon, és ezzel tovább romoljon az ország helyzete! Az ilyen bitang emberrel én szóba sem állnék, nemhogy "tiszteletbe tartsam a véleményét"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|

|
Imola
2010-04-14 13:55:36
Én meg mondom: "Ostoba, rosszindulatú, silány állampolgár az", aki nem olvassa el rendesen a szöveget.
Íme:
Imola:
2010. 04. 14., 12:27
"Bár ne így lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
És ezzel jónak is látom végleg elköszönni. Utálom a durvaságot, a durvaságra a még nagyobb durvaságot. Ezt mással, esetleg máshol, pé..
|

|
Pé
2010-04-14 14:20:16
Őszintén szólva nekem nem fognak hiányozni hisztériásan kiabáló felkiáltójeleid.
|

|
boszy
2010-04-14 17:01:56
Ejnye-bejnye, pé, ez nem felkiáltó mondat (“Bár ne így lenne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”), hanem.... Ez bizony óhajtó mondat.
Aki kiabálhat, az sajnos, te vagy. Ugye, ezt te írtad?
"Az ilyen bitang emberrel én szóba sem állnék, nemhogy “tiszteletbe tartsam a véleményét”!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|

|
Pé
2010-04-14 21:19:32
Próbáltam magához téríteni a hisztériájából: felkiáltójeleimmel parodizáltam az övéit. (Magyarázat, gyengébbek kedvéért.)
|

|
észbontó
2010-04-15 03:23:41
Ezek szerint Imola ismer téged Szinbád. Szóval szépfiú vagy. Mindig is sejtettem, hogy valami nincs rendbe veled. Gyanús vagy haver. Teszed, veszed magad. Már csak azért szurkolók, hogy nehogy kiderüljön rólad, hogy köcsög vagy. Hehehehehehehehehehehehehehe!!!
|

|
Szindbád
2010-04-15 10:32:14
Észbontó, nem tudom, hogy Imola honnan ismer. Nem tudom, ki ő. A másik vádadra méltatlan lenne válaszolnom. Amúgy pedig kérhetem tőled, hogy szakadj le rólam?
|

|
Pé
2010-04-15 11:32:57
Még jó, hogy Gyula is, én is ismerjük Szindbádot - de most már észbontót is! Olyan ember ő, aki a névtelenségét kihasználva köcsögözök. Tényleg intelligens és szellemes ember. Hahaha.
|

|
Szindbád
2010-04-15 14:33:53
Köszönöm, Pé!
Az a helyzet, hogy valamiért pikkel rám észbontó. Sokszor kerülök a célkeresztjébe. Talán azért neheztel, mert egyszer felhívtam a figyelmét a helyesírási hibáira. (A hajnali bejegyzésében is akad vagy hat...) Nem tudom.
Mindenesetre igyekszem visszafogni magam. Nem akarok még egyszer belemenni egy olyan méltatlan adok-kapokba, anyázásba, mint tavaly, amikor felfedtem, hogy az egyik név mögött (némber van) én rejtőztem. (Az akkori akciómról tudott a bloggazda. Egyedül neki árultam el, hogy női szerepbe bújok.)
|

|
észbontó
2010-04-16 10:23:41
Ugyammár Szimbád!
|

|
boszy
2010-04-16 10:39:14
A némber van-szerepről. Az egyik legszellemesebb epizód volt a Jenei-blog történetében.
Szindbád, nyugodj meg, sikerült egyedi személyiséggel felruháznod a figurát. Fantasztikusan lebilincselő nő volt, összetett személyiség. Szórakoztatni akart, ezt hamar beláttuk.
Még most is foglalkoztat téged, problémázol, hogy félreértettek? Na és? Az ő bajuk.
Akkor Gálvölgyitől kezdve szinte az összes férfi színészt meg lehetne vádolni, szinte mindegyik bújt már női ruhába.
Én kihívásnak találom egy férfi számára, hogy az ellenkező nemet képes-e megjeleníteni, és minél hitelesebben. Erre sok férfi konzervativizmusból nem vállalkozna. Meg talán azért sem, nehogy azt higgyék már.... Ki hinné? Az viszont probléma, ha valaki ebből messzemenő következtetést akar levonni.
A szerep felvállalása feltételez nagyfokú humorkézséget is. Ugyanakkor nagyszerű lehetőség helyzet- és szerepkomikum létrehozására. Benne lenni egy női szerepben, ezt a kissé bizarr, komikus lehetőséget imádják a férfiak, már akinek van fejlett humorérzéke, és főleg azok, akik elismeréssel adóznak a női rafinériáknak, és akik ismerik eléggé a női természetet. Mert jó megfigyelők, mert érdekli őket a másik fél.
Légy nyugodt, szuper voltál.
Észbontó meg azért nem bír elviselni, mert bár Jeneié a blog, de te vagy ott az alfahím (teszed-veszed magad, ezt nem tudom, mit jelent észbontó értelmezésében), és észbontó talán nem tud(na) alfahím lenni. A férfiak még az állatvilágból örökölt genetikai meghatározottság miatt nehezen viselik el a valamilyen szempontból erősebb félt.
Juj, ezért aztán most elvárom a felháborodásokat!
|

|
Pé
2010-04-16 11:54:59
Néha én is el-eltűnődöm ezen: hogy lehet az, hogy "idősebbecske", ráadásul csúnyácska nőket nem zavar a fiatal, csinos, gyakran kihívóan öltözködő női társuk magatartása (hányják-vetik, teszik-veszik magukat, kacarásznak, kokettálnak..). Gondolom, azért, mert olyan, hogy "alfanőstény", nem létezik. Azaz: nő nőnek nem vájja ki a szemét?...
|

|
Jenei Gyula
2010-04-16 12:13:31
Pé, ezt gondold végig még egyszer :)
|

|
boszy
2010-04-16 13:50:48
Dehogy, csak biológiával, genetikával, pszichológiával is kellene pének foglalkoznia, akkor nem írna szamárságokat.
|

|
Pé
2010-04-16 14:03:07
Boszy, bárki is vagy (hogy én ki vagyok, itt már többször elmondtam, kedvedért ezúttal is: P. Nagy István vagyok), túl sokat engedsz meg magadnak, a "szamárság" minősítés nem érv, még csak nem is ellenérv. (Szerintem inkább téged minősít.) A - nem is különösebben árnyalt, szimpla iróniát - illene fölismerni. (Gyula, te meg olvasd el még egyszer, amit írtam!)
|

|
Pé
2010-04-16 14:06:09
Inkább hallgassunk egy kis zenét!:)
http://www.youtube.com/watch?v=trtomTYpig8&feature=related
|

|
boszy
2010-04-16 14:36:55
Tudod, pé, én elmegyek erről a blogról, nem én leszek az első, aki úgy érzi, nem fogadják szívesen egy asztalnál. Hogy folyton belekötnek. Fenét! Elüldözik az asztaltól - mint bitang, utolsó senkit... De inkább nem idézlek. Olvasd vissza a durvaságaidat, melyekkel illetted, akik "párbeszédbe" elegyedtek veled, és nem klappolt minden a számodra.
Nekem elegem lett a durvaságaidból. Mert az vagy, végtelenül durva vagy, és ha visszakapod, akkor jössz azzal, hogy ez és ez vagy. Na és? Egy blogon ez kit érdekel? Mire hatalmaz ez fel téged? Semmire. Ember! Térj már észhez! Túl sokat képzelsz magadról!
Hányan is ülnek az asztalodnál?
És érezd jól magad velük! Már én sem ülnék le veled egy asztalhoz. Eljutottam erre a pontra, és ez nagyon sajnálatos.
|

|
Szindbád
2010-04-16 14:46:21
Most aztán zavarban vagyok, de rendesen. Nem is olyan rég még éles pengeváltás zajlott boszy és köztem Tőkés László, illetve a Ceausescu-házaspár kapcsán, most meg a védelmemre kel boszy, nem is akárhogyan. Ez nemes lélekre vall. És köszönöm!
Hogy alfahím lennék? Csak sejteni vélem e szó jelentését (=meghatározó férfi/ember egy férfiakból álló csoportban?), de nem hinném, hogy az vagyok. Van véleményem, igyekszem világosan fogalmazni, talán még a helyesírást is jól művelem. Ennyi. Nem vagyok vezértípus, banda- vagy falkavezér. (Bár a tavaly elaltatott kutyám engem fogadott el falkavezérnek, de az más.)
Amit némber van blogos szerepléséről írtál, boszy, igazán lelket melengető. És tényleg: köszönöm! :-)
|

|
P. Nagy István
2010-04-16 16:18:40
Én meg úgy döntöttem, teljes névvel szerepelek ezentúl - ha valaki belém rúg, legalább pontosan tudja, kibe törli bele a cipőtalpát! Soha senkit nem sértettem meg, soha senkit nem hülyéztem le, szerencsére ellenőrizhető! Ha már ennyire vagdalkozol, te is fedd fel magad - vagy gyáva ember vagy, aki a névtelenség mögé bújva sértegeti azokat, akiket talán személyesen is ismer. A "gyáva" ezúttal részemről nem sértés, csupán ténymegállapítás. Tessék, cáfolj meg, te talpig becsületes Boszy!
|

|
P. Nagy István
2010-04-16 16:44:58
Gorombaságok?... Talán a "bitang" szóra gondolsz, amellyel azokat minősítettem, akik azért szorítanak, hogy a Fidesz rosszul kormányozzon, és ennek következtében még rosszabb helyzetbe kerüljön Magyarország. Nos, tényleg "sehonnai bitang emberek" ők, ehhez kétség nem férhet - pontosan abban az értelemben, ahogyan Petőfi használja a szót közismert versébeni!... Mert még egy megátalkodott MSZP-s vagy volt SZDSZ-es, de még egy jobbikos sem akarhat rosszat a saját hazájának. Ennek semmi köze a pártszimpátiához. Ahogy Szindbád mondta volt: "Egyetlen életem van, s az is rohamosan kurtul..." Nem áldozhatom fel ezeket a pártpolitika bemocskolt oltárán. Jobban szeretnék élné, jobban szeretnénk élni (gondolom, indokolt a többes szám) egy élhetőbb országban - az a kormány (bármelyik!), amely ehhez hozzásegít, betöltötte hivatását. Majd meglátjuk. (Bár - Szindbádhoz és Gyulához hasonlóan - az én szívem is hamarosan "visszadöbben", az 50. év küszöbén. Kivárni egyre nehezebb.)
|

|
P. Nagy István
2010-04-16 18:42:58
A "sehonnai bitang"-hoz azért fűznék egy rövi megjegyzést. Belátom, így, együtt, jelzős szerkezetként túl erős, túlzás, ráadásul a történelem folyamán gyakran visszaéltek vele. Valami erőset kerestem felháborodásom kifejezésére, és - beismerem - mellényúltam. Sajnálom. Ez egy blog, gyorsan, néha lopott tízpercekben írok ide, keresem a szavakat, néha nem találom, csak úgy könnyelműen előrántom olyikat saját "kultúra-lexikonom"-ból. Pontosítok hát: hitvány ember az, aki a saját hazájának rosszat akar. Mert - Rilkéhez, Canettihoz hasonlóan - választhatunk ugyan magunknak hazát, akár többet is, de rosszat egyiknek sem akarhatunk. Nem feltételezem ezt senkiről sem, aki ehhez a bloghoz megjegyzéseket ír; a "hitvány" vagy a "bitang" minősítést a jelenlevők közül senki sem érthette magára.
|

|
Jenei Gyula
2010-04-16 21:17:41
Egyetértek, István.
Közös és elemi érdekünk, hogy a mindenkori magyar kormány minél sikeresebb legyen
– a köz javára, a javunkra.
A mindenkori kormányok mozgásterét, lehetőséget persze szinte mindenki másként ítéli meg.
Sok mindent rendbe kell tenni, amit húsz év alatt sem sikerült: közbiztonságot, egészségügyet, oktatásügyet, s persze munkahelyek is kellenének...
Reformok. Mióta az eszemet tudom, minden elnökjelölt rendbe akarta tenni az egészségügyet az Egyesült Államokban. Nem mélyedtem el a részletekben, de mintha most Obamáék tettek volna egy nagy lépést. Nem tudom, hány évtized után.
Cakhogy mindennek ára van. Ami egyiknek megnyugtató, a másik zsebéből pénzt húz ki.
Demagógok meg mindig lesznek.
Igen. A rendszerváltáskor még fiatalok voltunk. Még húsz év, és már a gyerekeink is öregebbek lesznek, mint mi a rendszerváltáskor.
Ezt viszont, nem értem, István:
"Mert még egy megátalkodott MSZP-s vagy volt SZDSZ-es, de még egy jobbikos sem akarhat rosszat a saját hazájának."
Illetve értem, de nem tudom elfogadni, hogy pártszimpátiáik miatt minősíted az embereket, nem pedig az emberi minőségük alapján. Igaz, hogy elvárhatjuk józan ésszel, hogynki sem akarhat rosszat a hazájának (praktikusra fordítva, magának), de a fent idézett mondatod lekicsinylést hordoz. Szerintem.
De ki mondja meg most, hogy végül ki cselekszik tényleg a haza javára. Kérdezz meg öt jól felkészült közgazdászt, mind máshová helyezi a hangsúlyokat.
Jelzem, Romsics Ignác megírta az utóbbi húsz év történelmét - történész szemmel. Nem olvastam, csak egy interjút róla...
|

|
Szindbád
2010-04-17 04:46:54
Szerintem pontosan érthető István gondolatmenete. Vagyunk úgy egy páran ebben az országban, hogy - bár nem szimpatizáltunk a leköszönő hatalommal, de - szívesen vettük volna, ha degesz erszénnyel adják át a kormányzást (miközben persze már legalább két éve bevezették az eurót), munkahelyek tízezrei létesültek, a fizetések a duplájára nőttek, a környezet épült-szépült stb. Sorolhatnám a vágyakat vég nélkül. Valami ilyesmiket szerettünk volna az elmúlt nyolc évben, és akkor már szinte tök mindegy is lett volna, hogy éppenséggel melyik párt kormányoz. Mert ha jól csinálja, akkor a nép jutalmaz. Ausztriában régen a szocdemek évtizedekig regnáltak. Hogy jól csináltak valamit? Valószínűleg igen, mert az akkori Ausztria egy kicsit másként nézett ki, mint mi. A mairól nem is beszélve.
Az a baloldal eltérő a miénktől. A mi kommunistákból vedlett szocialistáink - egyáltalán nem mellékesen - szerintem inkább liberálkapitalisták, élükön az ellenszenves Gyurcsánnyal, aki valóságos ideológiai harcot vívott Orbán Viktorral meg a jobboldallal. Az egyik beszédében ki is jelentette, hogy "le kell nyomni a jobboldalt". Ez egy vegytiszta, árulkodó pártprogam, de nem országépítő terv. Ha négy év múlva ilyet hallanék O. V.-től, hogy első számú elképzelése: lenyomni Gyurcsányt, Lendvai Ildikót vagy másokat, nagyon kiábrándulnék. Nem erről szól egy ország vezetése! A politikust - lett légyen szó országgyűlési képviselőről, kormányzati emberről - eskü köti. Aki ezt nem veszi komolyan, hitvány gazember, és jobb, ha eltűnik a színről sietve!
És arról se szól egy ország irányítása, hogy csalással, hazudozással, pénzügyi adatok meghamisításával választást nyerünk, majd bevalljuk a saját körünkben, hogy átvertük a magyar népet, s ezt a békát minden zokszó nélkül le kell nyelniük a választóknak, mert ha nem, mert ha tüntetni mernek, mert ha bántja őket az igazság, akkor egyenruhás pribékeket küldök rájuk, kilövetem a szemüket, csizmáikkal megtapostatom a magyar nemzeti lobogót, a holdudvarban tanyázó értelmiséget a tenyeremből etetem, és elvárom, hogy "szenvedélyes igazságbeszédnek" titulálja nagy ívűnek gondolt megnyilvánulásomat. Hát nem!
A magyar nép büntetett.
Egy normális országban fontos szerepük van a baloldali pártoknak. Kellenek, mert nélkülük nehezen működik a demokrácia. De a mai magyar szocik zöme egy izmus emlőin nevelkedett, diktatúrában, különös hierarchiában szocializálódott, a köztulajdon szabad prédálásában volt érdekelt, és ennek megfelelően viselkedett és viselkedik ma is. Azt gondolom, el kell tűnniük végleg a hatalomból, hogy a helyüket tisztességes baloldaliak vegyék át.
Figyelve a kampány szoci miniszterelnök-jelöltjét, nem látok lényeges különbséget a terminológiában: ennyire megfertőződik az, aki Lendvai Ildikóék környezetében él? Hisz ez az ember úgy beszél, ahogyan korábban Gyurcsány. Mi jelenti hát a megújulást? Semmi. Lendvai Ildikó a képernyőn csapkod: meg kell akadályozni, hogy Orbán Viktor egyeduralmat szerezzen, hogy a Fidesz kétharmados többséghez jusson. Pedig mennyivel elegánsabb lett volna, ha azt hallom tőle: sok sikert az új kormánynak, reméljük, az általuk ígért fejlődést megtapasztalhatjuk a közös hazában. Számon kérjük majd. Nem, ehelyett még most is a veremásáson töri ő és csapata a fejét.
Hogy mit üzen nekem ez a végórás kényszercselekedet? Azt, hogy senki nem bújhat ki a bőréből. Egy életen át viseljük a magunkra öltött modorgúnyánkat. Tamás Gáspár Miklós ezt úgy fogalmazta meg sok-sok évvel ezelőtt, hogy "kommunista kutyából nem lesz demokratikus szalonna". Szolzsenyicin és Márai is papírra vetett néhány fontos gondolatot a kommunistáról. Nem akarom idézni, mert már mindenki ismeri.
Április 11-én sokaknál lecsapódott a konklúzió, hát ki kellett mondani: ütött az óra, itt az ideje megválni ettől a politikai garnitúrától.
|

|
P. Nagy István
2010-04-17 07:50:45
Gyula, hazudnék, ha azt mondanám, hogy a fentebb megnevezett egyik (szélsőséges) pártot és vezetőit, az általuk képviselt ideológiát képes vagyok tolerálni, és mi tagadás, próbára teszi türelmemet e párt egyik-másik ifjú követőjének indulatos és hangos agitációja (lázas ifjak, kiforrják majd magukat, hűtöm magamat ilyenkor), ám a mindennapokban próbálok elvonatkoztatni attól, hogy ismerőseim, munkatársaim, tanítványaim közül vélhetően ki-melyik pártra adta a voksát. Ha nem így lenne, az elmúlt években képtelen lettem volna velük együttműködni. Szeretek beszélgetni, vitatkozni, alkalomadtán akár a politikáról is, de Szindbádhoz és hozzád hasonlóan kínosan érint engem is, ha a vita hevében a vitapartnerek közül bárki is személyeskedik, gorombáskodik, a másik személyét minősíti, nem pedig az érveit igyekszik cáfolni.
|

|
Andrea
2010-04-17 09:02:27
Bocsánat, hogy közbeszólok, de nem állom meg, hogy az egyik utóbbi, látszólag alaposabbnak tűnő, de valójában csak hosszú elemzés hiányosságaira felhívjam a figyelmet. Bekezdésenként próbálom ezt meg.
..Mert ha jól csinálja, akkor a nép jutalmaz...
Magyarországon egy kormányfő folytathatta választások után az elmúlt 20 évben a munkáját. Ez Gyurcsány Ferenc volt. Mert jól csinálta, megjutalmazta a nép? Japersze hazudott. Mint még senki, sehol. De főleg Magyarországon nem, mint azt szintén tudhatjuk Orbán Viktor híres nyilatkozatából a saját hazugságaira vonatkozóan. És ezt sokan el is hiszik.
..csalással, hazudozással, pénzügyi adatok meghamisításával választást nyerünk..
Hát az tényleg nem szép dolog. Pláne akkor, ha a másik párt éppen azt hazudja, hogy "Rosszabbul élünk, mint 4 éve". Az bocsánatos bűn volt?
..és elvárom, hogy “szenvedélyes igazságbeszédnek” titulálja..
Hangsúlyozom, hogy nem szavaztam Gyurcsány pártra soha, viszont már hallottam végig az Öszödi-beszédet, ami valóban az elmúlt 20 év egyik legjobb beszéde, és éalóban az eddigi hazugságokkal történő leszámolás a célja. Ehhez bizony Gy. F. bevallotta a saját hazugságait, és elég erős jelzőket is használt, mint a vágott verzióból informálódók nagy tömege azt már kívülről fújja.
..Azt gondolom, el kell tűnniük végleg a hatalomból..
Ezzel a bekezdéssel nem foglalkoznék bővebben, csak felhívnám írójának mélyen antidemokratikus lelkületére, és arra, hogy úgy látszik, izmusok jönnek, mennek, de az emberi gyarlóság örök.
..sok sikert az új kormánynak, reméljük, az általuk ígért fejlődést megtapasztalhatjuk a közös hazában. Számon kérjük majd..
Igen, talán ez az, ami hiányzott az elmúlt 8 évben azoktól, akik most álszenteskedve(?) ilyeneket gépelnek be a klaviatúrán. A számonkérésük komolyságát pedig már láthattuk a "rosszabbul élünk, mint 4 éve" hazugságának számonkérésénél.
..ütött az óra, itt az ideje megválni ettől a politikai garnitúrától...
Ennek a mondatnak sem értékelném inkább a mély antidemokratizmusát, és minimum 4 évig tartó képtelenségét, csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy egy hozzászólásban sem olvastam semmit, ami azzal foglalkozna, hogy mit kellene tenni. Akár csak annyit, hogy ezután kevesebbet hazudunk...
Mert bizony volt már miniszterelnök Orbán Viktor egyszer, és nem indultak be struktúrális refomok akkor sem. Az akkori ígéretek ellenére sem.
|

|
Hó Hányó
2010-04-17 09:53:09
Két pikantériája van számomra a kormányváltásnak.
Az egyik, hogy nem értem, hogy Orbán miért a 2002-ben megbukott kormányának tagjait készül újra elővenni, pedig a Fideszben bőven volnának kiváló és fiatalabb, dinamikusabb szakemberek.
A másik, hogy azok az átalakítások, amelyeket Gyurcsány az ellenzék nyomása alatt impotensen vergődő saját pártján nem tudott keresztülverni, ezért nem tudta megcsinálni, most majd Orbán nevéhez fognak fűződni.
|

|
Szindbád
2010-04-17 10:05:58
Az számomra is furcsa, hogy előkerültek a régiek, különösen Pintér Sándor személye oszthatja meg a jobboldali szavazókat. Ő nem hagyott túl sok jó emléket távozása után. Talán Martonyi még úgy, ahogy elfogadhatóan teljesített.
O. V. kijelentette, hogy korai még a találgatás a kormányalakításról, ugyanakkor Pintér mellett állást foglalt egy interjúban: el tudja képzelni ismét a kormányában... Hát ez eléggé üzenetértékű...
|

|
P. Nagy István
2010-04-17 10:43:12
Pintér szerintem sem lenne jó megoldás. Orbán nyilván nem akar túl sokat kockáztatni, a tapasztalatra próbál majd építeni, feltételezem, egyelőre kifejezetten "szakmai", válságszanáló minisztériumokat szeretne, bár nyilván rajta is nagy lesz a nyomás, hogy a politikai érdemeket valamiképpen pozícíókkal díjazza. Persze nem csupán a miniszter személyén áll vagy bukik egy-egy minisztérium működése, hanem a szakmai-előkészítő stábon, amely mögötte áll. Szerencsére sok jó szakember van a nemzeti néppárttá nőtt Fideszben, idősebbek, bizonyítani akaró fiatalok, és a pártszövetség újabbakat is magához fog vonzani az elkövetkező években - reméljük, igaza lesz Boross Péternek, aki az ország konszolidálását várja a májusban felálló kormánytól, Orbán Viktor kapcsán Betlehen Istvánt emlegetve (a párhuzamot én túlzásnak érzem - bár ne lenne igazam).
|

|
nagi
2010-04-17 17:26:48
P.Nagy István, most kitüntetést vársz a fidesztől, amiért ilyen sikeresen elüldözted boszyt? Reménykedj, hátha felfigyel rád valaki a fidesztől. Hiszen nagy hős vagy! P. Nagy István! Nem felejtendő a név: P. Nagy István. És nem összekeverendő!
Még egy kis acsarkodás, és meglesz a díj, minden bizonnyal. Hajrá!
Üldözésből, durvaságból bizonyítottan kitűnő ember vagy!
|

|
P. Nagy István
2010-04-18 07:03:47
És kihez is van szerencsém, üldözésből, durvaságból bizonyítottan kitűnő nagi?... Ha már név szerint nekem címezted fentebbi (durvaságodat bizonyító) bűzlő szösszenetedet... Ja, hogy nem mersz a saját nevedben beszélni?... Na, látod, ez a legfőbb különbség közöttünk!
|

|
Andrea
2010-04-18 09:20:46
Nagyon sajnálnám, ha a 20 év hazugságverseny mellett a 20 év durvasági verseny is folytatódna. Ismétlem, ahelyett, hogy arról lenne szó, mit kellene tenni. Nem írok ebben a témában újabb hosszú hozzászólást, bár örülök neki, hogy a hazudozással kapcsolatos hazugságok folyama hozzászólásom nyomán megszakadt, de ugyanolyan olcsó és szellemtelen dolognak tartom ezt a fajta "emberkedést" is. Jó lenne, ha valaki most a fideszre szavazott, ettől nem "sehonnaizna" le senkit, aki nem, mert sajnos nagyon sok silány ember is a fideszre szavazott, és kitűnő ember pedig nem. Ez nem mérce, és igazán nagy baj az, ha valaki így méricskél:
..Mert még egy megátalkodott MSZP-s vagy volt SZDSZ-es, de még egy jobbikos sem akarhat rosszat..
|

|
Balambér
2010-04-18 10:49:06
Valószínűnek tartom, hogy - amennyiben valóban Pintér lesz a miniszter - OV arra gondol, hogy rablóból válik a legjobb pandúr. Akár volt valamiben benne, akár nem: mindenképpen jól ismeri azokat a fogásokat, - talán személyeket is -, melyek (illetve kik) a szocinak nevezett rablás időszakában tevékenykedtek, értem alatta az 1990 előtti időszakot. Egy mai fiatal számára azok az összefonódások szinte értékelhetetlenek, illetve értelmezhetetlenek.
|

|
nagi
2010-04-18 11:23:03
Valóban nem merek a saját nevemben nyilatkozni. Te vagy az egyetlen, aki a választás óta saját nevét használja, ami blogon semmilyen blogon nem szokás. Nem merem használni a nevem, mert védelmére keltem valakinek, nem merem komám, mert megtapaztaltam azt az ádáz gyűlöletet, ami árad belőled. Meg sajnos sok emberből.
|

|
P. Nagy István
2010-04-18 12:52:31
Ez Jenei Gyula blogja - a szokásostól eltérően nem fantázianevet használ, hanem a sajátját. Itt a blogozók többé-kevésbé személyesen is ismerik egymást. Ha gyűlölködni, másokat alamuszi, sunyi módon támadni szeretnél, azt tanácsolom, inkább költözz át másik blogra (blog.hu - nagy a választék!). Ha hajlandó vagy kulturáltan, visszafogottan, nem kötekedően, hanem mások véleményét tiszteletben tartva vitázni, maradj, veled is szívesen beszélgetünk.
|

|
nagi
2010-04-18 13:38:56
A gyűlölködés rád jellemző komám. Olvasd vissza magad, miket vagy képes írni. Köszönöm a tanácsodat, elmegyek, értelesebb dolgora kell az energiám, mint ilyen ádáz, gyűlölködő emberrel próbáljak meg párbeszédet folytatni. Képtelenség. Nagyon elvetetted komám a súlykot.
|

|
Andrea
2010-04-18 13:41:40
Elég furcsa egy hely ez a blog. Mintha egy időutazáson venne részt, aki olvassa a beírásokat. Egyesek hatalmukat fitogtatva elküldenek máshová másokat, csak mert ők ismernek valakit, és ettől bennfenntesnek érzik magukat. Igy működött a szocializmus is. Ilyenek voltak a kommunisták, és íme, az egyszerű fidesz-drukkerek se jobbak, sajnos.
Nem ismervén itt senkit, én kimondhatom, hogy sokan az itt, ezen a blogon jelenlevők közül bizonyosan a szocializmusban szocializálódtak, és sajnos ez akkor is meglátszik rajtuk, ha 2010-ben a fidesz-re ikszeltek. Az emberi minőséggel, amit képviselnek, már foglalkoztam, de úgy látom, minél többet írnak saját maguk jóságáról, és minél többet a másik gonoszságáról, egyre jobban látszik gyarlóságuk, amely képmutatásra épül.
|

|
Szindbád
2010-04-18 15:00:13
"Nem írok ebben a témában újabb hosszú hozzászólást, bár örülök neki, hogy a hazudozással kapcsolatos hazugságok folyama hozzászólásom nyomán megszakadt..."
Mondd csak, leányka, te komolyan azt hiszed, azért van hajnal, mert a kakas kukorékol?
Hát akkor lássuk csak!
Azt idézed tőlem, hogy, "...Mert ha jól csinálja, akkor a nép jutalmaz…" Majd így folytatod: "Magyarországon egy kormányfő folytathatta választások után az elmúlt 20 évben a munkáját. Ez Gyurcsány Ferenc volt. Mert jól csinálta, megjutalmazta a nép?"
Kétszer is elolvastam ezt a mondatot, és nem akartam hinni a szememnek. Gyurcsány jól csinálta? Te melyik országban élsz? A legújabb kori magyar történelem messze földön pojácaságáról jegyzett alakját mondod pozitív politikusnak? Biztosan ezért kellett távoznia a színről idő előtt... A saját elvtársai állították félre ezt az akarnokot, aki mohón, kéjjel puccsolta meg az elődjét, Medgyessyt, mert annyira áhította a hatalmat, hogy belebetegedett volna, ha nem lesz miniszterelnök. S mi lett a fellépése után? Ámokfutást rendezett, mélyre süllyesztette az országot, az erkölcsi rombolásról már nem is beszélek. Képes volt aljas indokkal arra biztatni az irigységre mindig kapható szoci szavazókat és az MSZP-t tűzön-vízen át követőket, azaz a voksvakságban szenvedőket, hogy tagadják meg a határon túli magyarokat, ne kapjanak kettős állampolgárságot azok az ártatlanok. A szívem szakadt meg aznap, kedves hölgy! 2004. december 5-ét írtunk, és majdnem elsüllyedtem szégyenemben, hogy az én népem csökött fele megtagadja véreit. Hát miféle emberek az ilyenek? Miféle országvezető az, aki minden erejét beveti magyar testvérei ellen? Segítek: Petőfi a Nemzeti dalban már szépen aposztrofálta az ilyen alakot ("Sehonnai bitang ember").
Lengyelországban jártam a népszavazás után egy héttel, és az ottani barátaim nem akarták felfogni, hogy mi egyáltalán népszavazást rendeztünk a nemzetegyesítésről. Andrea, kedves, kérdezd meg a szomszédos népek bármelyikét, hogy ők akarnának-e ilyet? Már a kérdést se értenék. (Pl. a szerbiai horvátok automatikusan horvát útlevelet is kapnak, ha igénylik.)
És amit 2006. október 23-án tett ez a Gyurcsány, no, ez aztán a dicsőség: a saját népe ellen fordítani a rendőrséget. Demokratikus országban már tizedennyi galádságért lemondanak vezető politikusok. Itt meg azt kellett hallanom, hogy hazudtunk éjjel-nappal, trükkök százaival nyertük meg a választást a "kurva országban" stb., stb. Akar a fene többet idézni ettől az antidemokratikus lidérctől. A víz kiver, ha eszembe jut, hogy ez az ember hatalmat gyakorolhatott Magyarországon. Hozzá képest Bajnai lényegesen rokonszenvesebb volt. Neki "csak" libaügyei voltak, meg egy sor gazdasági ügyeskedés (Wallis), de legalább nem akart mindenáron ideológiai harcot vívni a közéletben. Te meg azt írod: "már hallottam végig az Öszödi-beszédet, ami valóban az elmúlt 20 év egyik legjobb beszéde..." Ezt az ostobaságot minősíteni sincs kedvem! Épp az ilyen vélemény miatt nem olvasok plagizáló Esterházyt és Nádast.
Folytatom: "a másik párt éppen azt hazudja, hogy 'Rosszabbul élünk, mint 4 éve'. Az bocsánatos bűn volt?"
Az a másik párt tényleg hazudott? Hát nem fénysebességgel távolodtunk az EU-hoz csatlakozandó országoktól? 2002-ben még élenjárók voltunk. Miért csúsztunk vissza? Ismered te egyáltalán az akkori gazdasági mutatókat?
"...Azt gondolom, el kell tűnniük végleg a hatalomból..." - idézel engem, majd így folytatod: "Ezzel a bekezdéssel nem foglalkoznék bővebben, csak felhívnám írójának mélyen antidemokratikus lelkületére, és arra, hogy úgy látszik, izmusok jönnek, mennek, de az emberi gyarlóság örök."
Továbbra is fenntartom a véleményem: soha, semmiféle hatalmat a kommunistáknak és persze a fasisztáknak. Mert ugye, kedves Andrea, ha azt írtam volna, "Azt gondolom, (a fasisztáknak) el kell tűnniük végleg a hatalomból", el se érte volna az ingerküszöböd, hiszen az annyira komilfó mondat.
A demokrácia remekül elvan kommunisták és fasiszták nélkül. Ha ez antidemokratikus lelkületre vall, akkor az vagyok. Vállalom.
|

|
P. Nagy István
2010-04-18 15:37:28
Andrea, Jóságról és gyarlóságról is vitázhatunk, de ne a politika kapcsán, ha kérhetném!:)... Ha Gyulának lesz e témáról bejegyzése, majd elmondom, mit gondolok erről. (Szindbád, hagyd, az az érzésem, falra hányt borsó, a legfőbb - demokratikus - érv április 11-én elhangzott, nagyot szólt, és ezt az érvet fogja hangsúlyosan elismételni az "istenadta" nép 25-én is. Akinek van füle, meghallja, ahhoz meg kár beszélni, aki a homokba dugja a fejét.)
|

|
Andrea
2010-04-18 15:45:01
Én mindig jókor kattintok ide?
Nevezhetném az engem leánykázót válaszképpen kisfiúnak is, de megelégszem azzal is, hogy néhány súlyos, vagy inkább kisfiús(?) ténybeli tévedésére felhívjam a figyelmet. Ez egy kicsit más stílus, mint ami itt dívik, akár a részéről is, de stílus szintjén nem züllenék le hozzá. Engedelmükkel.
A kérdőjel ismerete, és a kérdőmondat kijelentőmondatnak nézése az első "baki", amivel nem is foglalkoznék, csak felhívom a figyelmet, hogy kritikusom ezzel mellélövéssel indítja el gondolatmenetét. Hogy ezzel kikerülte-e a logikai ellentmondást, amire az előző írása kapcsán felhívtam a figyelmet, azt az őt olvasóra bíznám.
A népszavazás csak egy tétel volt Gy.F. kormányzásában, de itt sem találta el a céltábát a másokat sehonnaizó, de amúgy fenemód nemzeti érzelmű polgártársunk. A népszavazást megtartani a Magyaok világszövetsége szerette volna állampolgárság ügyében, miután sem az Orbán kormány, sem a Medgyessy-Gyurcsány kormány nem tette meg ezt a kérésük ellenére sem. Ide kapcsolódik az a hazugság is, hogy Orbán Viktor a kamerákba mondta: ha nem lesz elsöprő erejű ez a népszavazás ő, mint politikus talán vissza is vonul. De lehet, hogy "talánt" nem is mondott.
De melyik népszavazásozó fidesz-drukker emlékszik már erre?
Mintahogy arra sem, hogy nem Gyurcsány puccsolta meg Medgyessyt, olyannyira nem, hogy az MSZP-elnöksége már egyhangúlag meg is szavazta Kiss Pétert következő miniszterelnöknek.
..Az a másik párt tényleg hazudott?..
Tényleg. Miközben ezt állította, az elnöke (O.V.) 14. havi nyugdíjat, és százezer forintos minimálbért ígért.
..Ha ez antidemokratikus lelkületre vall, akkor az vagyok. Vállalom...
A történelemben voltak már sokan, akik vállalták ezt. Minél több hatalmuk volt, annál véresebb, és szomorúbb történetek kapcsolódnak a nevükhöz. De a másik irányban is igaz ez. A csőcselék sohasem demokratikus. Sőt szeret másokat kommunistázni és fasisztázni. Láthattuk ezt a 2. vh. után, amikor a fasiszták voltak még a kisgazdák is, és láthatjuk ezt most is, amikor a fidesztől balra vannak a "kommunisták", a fidesztől jobbra pedig a "fasiszták".
Aki a szocializmusban szocializálódott, az az egypártrendszert érti, abban érzi jól magát. Csak most Fidesznek hívják a pártot.
|

|
Hó Hányó
2010-04-18 17:48:11
Kedves Andrea, boldog névnapot!
|

|
Szindbád
2010-04-18 19:40:37
Andreácska, hol írtam én azt, hogy Gyurcsány Ferenc és bandája akarta a népszavazást? Olvasd már vissza a szövegem, te drága lélek! Pontosan tudom, hogy a Magyarok Világszövetsége volt a kezdeményező, élén Patrubány Miklóssal. Te meg leírsz ilyet: "A népszavazás csak egy tétel volt Gy.F. kormányzásában, de itt sem találta el a céltábát a másokat sehonnaizó, de amúgy fenemód nemzeti érzelmű polgártársunk. A népszavazást megtartani a Magyaok világszövetsége szerette volna állampolgárság ügyében,..."
Mondd, milyen érzés csőbe szaladni?
"...hogy Orbán Viktor a kamerákba mondta: ha nem lesz elsöprő erejű ez a népszavazás ő, mint politikus talán vissza is vonul. De lehet, hogy “talánt” nem is mondott." Orbán sosem mondott ilyet. Csurka jelentette ki, ha a Délvidék hovatartozása ügyében népszavazás lenne, és az ottaniak nem úgy döntenének, hogy visszatérjenek az anyaországhoz, akkor ő tudná a kötelességét. Értsd: főbe lőné magát.
"Mintahogy arra sem, hogy nem Gyurcsány puccsolta meg Medgyessyt, olyannyira nem, hogy az MSZP-elnöksége már egyhangúlag meg is szavazta Kiss Pétert következő miniszterelnöknek."
Te átgondolod, hogy mit írsz? Legalább a logikához ragaszkodj! Azt, hogy az elnökség megszavazta Kiss Pétert, és mégsem ő lett a miniszterelnök, szerinted ez mit jelent? Esetleg azt, hogy valaki a háttérből másként keverte a kártyákat, és önjelöltként, Gyurcsány néven befutó lett? Légy erős, igen, ez történt.
Desszertként egy cinikus mondat tőled: "A népszavazás csak egy tétel volt Gy.F. kormányzásában..." Igen, egy kipipálandó tétel, egy rubrika - neked, ki gépen szállsz fölébe a hazának. Én meg este ültem a tévé előtt, és könnyeztem, a feleségem a vállamon sírt. Ezt sohasem fogom megbocsátani ennek a nyomorult bandának, amelynek gonosz alakjai 23 millió románnal riogattak!
És egy piti kis manipuláció tőled: kiragadod az egyik mondatomat a szövegkörnyezetéből, és úgy fűzöl hozzá kommentárt: "...Ha ez antidemokratikus lelkületre vall, akkor az vagyok. Vállalom… A történelemben voltak már sokan, akik vállalták ezt." Mit is? Hogy megvetem a kommunistákat és a fasisztákat? Ez vállalhatatlan lenne? S aki így gondolkodik, az máris a csőcselék tagjának érezheti magát? Na, ne viccelj!
Semmit nem értettél te meg, s nem is akarsz megérteni. Úgyhogy az az érzésem, mondhatom én a kút békájának, hogy milyen a tenger...
|

|
Szindbád
2010-04-18 19:46:05
Azt hiszem, igazad van, István...
|

|
Jenei Gyula
2010-04-18 20:46:36
Tisztelettel jelentem, hogy én a blogon szereplők többségét nem ismerem. Négy-öt embert kábé, és néhány olyat, aki egyszer-kétszer ha megtisztelt bejegyzésével. Aztán eltűnt. Ha olvas is, nem ír. Nem csodálom.
Van olyan is, pl. Balambér, akiről fogalmam sincs, kicsoda, bár valószínűleg ismerjük egymást civilben.
Tudok olyat is, mondta, aki azért nem ír, csak olvas, és csak az én jegyzeteimet, mert rosszul viselte Szindbád kioktatását.
Mindenesetre egy pszichológusnak érdekes lenne összeolvasni néhányónk itteni megnyilvánulásait.
Engem például zavar, hogy mindig a politikára futnak ki a dolgok. A napi politikára. Pontosabban az zavar, hogy emögött iszonyatos indulatok tombolnak akkor is, ha próbáljuk visszafogni magunkat.
Én azt gondolom, nem elsősorban a politikusok keserítik meg az életünket. Nekünk, mindenkori kisembernek azoktól van tartanivalónkk, akik rajongók. Szomszédok, munkatársak, kisfőnökök az élet bizonyos területein. (Hogy is mondta jó Körmendi Lajos? Az önszorgalmú kutyáktól.) Akik túl komolyan veszik az ideológiát, a mindenkori hatalomhoz való törleszkedést, a gyűlölködést.
Valószínűleg az se jó, ha valakinek nincs humorérzéke. Ha nem tud röhögni – magán. Én tartok azoktól az emberektől, akiknek nincsenek kétségeik. Akik mindig csak kijelentenek, felkiáltanak. Ahelyett, hogy néha elbizonytalanodnának.
(Kifejezetten rühellem, amikor a kocsmában valaki megmondja a tutit, hogy adott focistának mit kellett volna tennie adott helyzetben... Mer ő jobban tudja.)
Igen, a szocializmusban nevelkedtünk. És valószínűleg csak szeretnénk demokrataként viselkedni. És ez általában nem sikerül. Ez különben sem demokratikus ország. Az intézményrendszerében talán igen, azt mondják, a mentalitásában viszont nagyon nem az. Szerintem. Mert sunyik vagyunk, legalább annyira, mint a politikusaink. Mi pont olyanok vagyunk, mint ők. Ők pont olyanok, mint mi. Csak a lehetőségeink különböznek kicsit. Dehát nem úgy van az, hogy minden ország azt a politikusgarnitúrát érdemli meg, amelyet fenntart?
És egyáltalán, mi a fracnak marakodunk politikán?
Van egy jó barátom. A rendszerváltás környékén sokat vitatkoztunk politikai kérdésekről. Más párt volt szimpatikus neki is, nekem is. Más politikusok. Néha keményen összecsaptunk. Aztán egy idő után nemigen beszéltünk politikáról. Annyi minden más is van a világon. És nagyon jól megvagyunk. Barátságban. És nem gondolja, hogy szar ember vagyok, mert bizonyos dolgokról másként vélekedek, mint ő, és viszont. Tiszteletben tartjuk a másik világnézetét, elgondolásait, és nem próbáljuk egymást saját képünkre formálni.
Én azt hiszem, ha valaki olyat olvas a blogon, ami nem az ő politikai szájíze szerint való, nem kell mindjárt kioktatni a másikat. Beszélgethetnénk másról is. Szerintem vagyunk olyan kiforrott személyiségek, hogy az unalomig hallott és szajkózott mondatok semmelyikőnknél nem okoznak világnézeti földrengést.
Vagy tévednék?
S vajon nem demokratikus attitűd az, hogy elfogadom a másikat olyannak, amilyennek tapasztalatai, gondolkodása lenni engedik.
Önmagát meg minek hergeli az ember? Nem jó az a vérnyomásnak sem már a mi korunkban.
Hm. Emlékszem, valamikor a nyolcvanas évek elején egy (Gordon-?)tréninget láttam a tévében. Különböző országokból jött értelmiségiek körben ültek a földön. Beszélgettek, ismerkedtek, letapogatták egymást. S a lenygyel egyszer csak azt mondja, rájött, hogy a német is lehet rendes ember (mert ült ött egy német is a körben). Eddig ugyanis előítéletei miatt azt hitte, hogy minden német gazember. Egy felnőtt lengyel, egy értelmiségi gondolta ezt.
Gondoljátok tovább, felebarátaim!
Jó éjt!
|

|
Andrea
2010-04-18 20:57:34
Hát úgy látom, hogy a színvonalbeli különbség az megmarad közöttünk, nemzeti érzelem ide, nemzeti érzelem oda.
Pertut is ittunk volna? Nem emlékszem. Az ilyen stílust gyengébb idegzetű nemzeti érzelmű emberek már rég provokációnak neveznék. De most bizton nem erről van szó, hanem jogos indulatról. Merhát báncsák itten a Fideszt, vagymicsinának.
..nem akarták felfogni, hogy mi egyáltalán népszavazást rendeztünk a nemzetegyesítésről...
Hát kérdezhetném most, hogy a fenti mondatban a "mi" akkor kiket jelent, de ezt majd a polgári körben megbeszélik, akiknek két anyjuk van, azzal együtt, hogy Petőfi kiről is írta, hogy sehonnai bitang ember, ha már ilyen kínosan pontoskodóak vagyunk.( Pontoskodóbban, nem vagyunk, hanem lettünk. Kínunkban.)
De lássuk a gyöngyszemet. Az Orbán interjút a népszavazásokkal(2005) kapcsolatosan, amit egy mezei Fidesz-drukker még le is tagad, ha a becsületről van szó. Ez persze a 21.században már visszafelé is elsülhet, mert ha beidézik neki a forrás megjelölésével, máris ráég Fidesz-drukkerre a tudatlanság, és az össze-vissza hazudozás vádja:
Erdélyi riport III.évf.43.szám
Az Orbán-interjú következményei
Távozik a Hír Tv-tõl Kóczián Péter szerkesztõ, mert megvágták egy közelmúltban sugárzott interjúját; ezt maga az újságíró közölte, megerõsítve egy napilap információját. Az adót mûködtetõ társaság vezérigazgató-helyettese szerint a televíziózás napi gyakorlatában teljesen természetes eljárást alkalmaztak ebben az esetben.
„Felmondtam” – közölte Kóczián Péter, aki azt is nyilvánvalóvá tette, hogy nem õ vágta meg az Orbán Viktor Fidesz-elnökkel (képünkön) a hét végén készített interjút.
A Népszabadság értesülése szerint az október 16-án rögzített interjú másnap került adásba, s ebben a Fidesz elnöke beszélt a privatizációról és a magánosítás leállítását követelõ népszavazási kezdeményezésrõl. A lap szerint „az adásban azonban nem szerepelt Orbánnak arra a kérdésre adott válasza, hogy mi történik, ha sikertelen lesz a népszavazás. Orbán az eredeti felvételen azt felelte: nem hiszi, hogy kudarcba fullad a kezdeményezésük. Ha mégis roszszul mérték fel az emberek véleményét, akkor el kell gondolkodni azon, hogy mit keres ezen a terepen, és le kell vonnia a konzekvenciákat.”
Hát ennyit a tényekről, és arról, hogy kinek térkép e táj.
A végére pedig maradjon a kis manipuláció, arról az országról, ahol A PÁRT mellett a parlamentben csak "komcsik" és "fasiszták" ülnek, és persze az LMP, amelyik több okból is nagyon gyanús párt. Bizony, aki ezt elhiszii, vagy hirdeti is, az a legsötétebb idők, legsötétebb eszméinek a terjesztője, ami gyakran a csőcselék körében terjed a leginkább (, mint azt már megírtam a kisgazdák lefasisztázása esetében is, hogy ne menjünk messzire se időben se térben. )
A névnapi jókívánságot köszönöm!
|

|
Andrea
2010-04-18 21:26:48
Igaza van, István...
Azzal a kis megjegyzéssel, hogy itt nem "politikán marakodunk", hanem súlyos emberi hibákat vitatunk meg, és azok elkövetőit szembesítjük önmagukkal. (legalábbis ami engem illet. De hogy egy régebb óta itt kommentezőt említsek, Naqi is valami hasonlóan gondolkodhat erről.Legalábbis amit ma olvastam tőle, az arra mutat.)
Lehet ezekről nem beszélni, úgy tekinteni, mintha nem lennének, vagy nem történnének meg, akár hozzászólásonként többször is.
Igen, azt hiszem valóban ez a barátság, a feltétel nélküli barátság, bár én a barátaimtól is azt szoktam kérni, hogy legyenek hozzám inkább őszinték, és ne hazudozzunk egymás szemébe éveken, évtizedeken keresztül. Én itt a blogon a direkt témakerülést is ennek tekintem, mivel ide bárki beléphet, és nem tudhatja, ki milyen témákban kivel tapintatoskodó. Azt hiszem, egy blognak nem feltétlenül a küldetése a témakerülés. Azt megteheti úgy is az ember, ha nem ír ide, de persze erre nem buzdítanék senkit sem.
|

|
P. Nagy István
2010-04-18 22:02:36
Gyula, két választási forduló között talán érthető, ha az emberek fokozottabban érdeklődnek a politika iránt, elvégre - és gondolom, ezt te sem vitatod - igenis meghatározza az életünket, hogy épp milyen az aktuális kormányzat, milyenek azok a politikusok, akik a közös ügyeinket intézik, milyen értékrendet képviselnek... Az lenne a furcsa, szokatlan, ha úgy tennénk, mintha nem is választásokra készülnénk. A dühöt, a kétségbeesést, az elkeseredettséget, ingerültséget is meg kell értenünk - még ha más-más is ezek eredője. Abban azonban igazad van, hogy ezeket nem egymáson kellene kiélnünk. Néha tényleg úgy viselkedünk, mintha egy-egy focicsapat ún. "kemény magjához" tartozók lennénk, holott van egy nagy különbség: ezek a vérmes szurkolók akkor is kitartanak csapatuk mellett, ha az rosszul játszik, és emiatt kiesik a ligából. Végre meg kellene tanulnunk, hogy a tényleges teljesítménye alapján ítéljünk meg egy-egy kormányt, és nem szabadna szemet hunynunk a hibái fölött, vagy magyaráznunk a nyilvánvaló baklövéseit. Beismernünk, ha kell, hogy rossz lóra fogadtunk. Nem nehéz ez, és - hogy egyik itt kommentező szavait idézzem - lelki emelkedettségre vall. - Andrea, nem tudom, jól értelmezem-e szavaidat, de úgy vélem, nehéz azoknak az "emberi hibáit" megítélni, akiket nem ismersz személyesen. Persze, az is kérdés, kell-e egyáltalán "emberi hibákat" megítélni. Folyton változunk, alakulunk. Nagyon szépen megfogalmazta ezt Pilinszky János: "Az ember nem folyamatos, hanem drámai lény." - Pihentető jó éjszakát kívánok nektek én is!
|

|
Andrea
2010-04-18 22:24:17
Igen, István, azt hiszem, egyetértek veled ebben is. Pilinszkyvel is.
Azzal a kicsi, de fontos pontosítással, hogy az emberi hibáknak nem a "megítéléséről" írtam, "hanem súlyos emberi hibákat vitatunk meg, és azok elkövetőit szembesítjük önmagukkal.", ami azért még elvállalható egy ismeretlen emberrel szemben is. (Hogy ne menjek el abba az irányba, hogy mi az, hogy ismerünk valakit?)
Jó éjszakát mindannyiunknak!
|

|
Balambér
2010-04-18 22:57:19
Gyula! Tényleg ismerjük egymást - úgyis, mint írogató emberek, - persze én jóval alacsonyabb szinten. Van is az embernek néha némi lelkiösmeret furdalása, hogy én tudom, ki vagy - Te, mint írod: nem, hogy én ki. Van valami báj abban, hogy névtelenül írogat az ember esetleg olyanokkal is, akikkel naponta elmegy egymás mellett, csak nem tudja, hogy ő AZ. ez esetben viszont nem biztos, hogy sportszerű, hogy Te ismeretlenül olvasod a mi hozzászólásainkat, mi meg tudjuk, hogy kivel vitázunk. Pedig tulajdonképpen én is felfedhetném magam - fene tudja: egyszer megteszem.
|

|
P. Nagy István
2010-04-19 06:00:03
Igazából az lenne jó, ha ez a blog a többitől abban is eltérne, hogy ki-ki a saját valódi neve alatt írná a kommentjeit.
|

|
Szindbád
2010-04-19 07:36:33
Szegény jó Szindbád tudja magáról, hogy a vitákban nemigen hagyja közönyösen a partnereit. Neki ilyen a vérmérséklete. Ahol megjelenik, menten felélénkül a párbeszéd. Jól tükrözi ezt Jenei Gyula blogja is. Tessék csak visszalapozni a bejegyzéseket illetően.
Szindbád azt vallja a Bibliával, hogy a langyosakat kiköpi az Úr. Úgy bizony. És az is a szeme előtt lebeg, hogy akit nem hevít korának érzeménye, szakítsa ketté lantja húrjait.
A budai asszonyok sétapálcás gavallérja elköszön most tőletek. Végleg. A bloggazda szerint szegény jó Szindbád írásai üldözőerejűek. Hősünk nem akar a békétlenség forrása lenni. És ha már nem olvas plagizáló Esterházyt és Nádast az őszödi beszéd miatt, miért olvasson hát a továbbiakban Andreát ugyanezért? (“már hallottam végig az Öszödi-beszédet, ami valóban az elmúlt 20 év egyik legjobb beszéde…”) Helyesen: őszödi beszéd.
Szegény jó Szindbád már azzal se kíván foglalkozni, hogy felhívja eme hölgy figyelmét pár apróságra: 2005-ben nem volt Magyarországon népszavazás, főleg nem "népszavazások". 2004. december 5-én viszont a kórházak privatizációjáról és a kettős állampolgárságról szavaztunk. S hogy a Fidesz elnökének egy interjúból - nyilván jó okkal kivágott (mert pl. megbánta) - mondatát megidézni, no, ez már tényleg kristálytiszta Orbán-gyűlöletet feltételez. A sajtóetika szerint ezt úgy kell kezelni, hogy az ilyen mondatok nem is léteznek. (Ha tudnád, Andreácska, hogy egy interjúalanynak mi mindenhez van joga... Pl. egy komplett interjút le is tilthat, ha később megbánja, hogy miket mondott. Vagy ragaszkodhat egy-két mondat kiszedéséhez. Esetleg egy nyelvi baki, egy dadogóssá szakadozott szó is lehet ok a negligálásra.)
A baloldali médiafalkának egy interjúból kivágott és fel nem használt, a médiaszemétdombra kidobott mondat lett ama gyémánt félkrajcár, amelyre csoportosan vetette magát, hiszen a régóta rettegett Orbánt sarokba lehet vele szorítani. Ó, mit nem adtak volna a mohó sajtósok azért, ha el tudják üldözni a közéletből O. V.-t... Hisz ezen mesterkednek immár húsz éve. Milyen szép volna itt az élet nélküle: az idők végezetéig válthatná egymást Gyurcsány, Lendvai Ildikó, Kovács László - csupa-csupa makulátlan arc. A nyugdíjasok meg állandóan felvonulnának, és így kiabálnának: "Megszorítást akarunk! Megszorítást akarunk!"
Ja, szegény jó Szindbádnak is volt már olyan interjúja, amelyben elszólta magát. Húszéves korában azt találta mondani egy megyei lapnak, hogy egy értelmiségi ember lehetőleg értelmiségi társat válasszon feleségül, férjül. Hősünk később, amikor nyomtatásban látta kijelentését, megbánta. De visszavonni már nem tudta. Azóta is szégyenérzet gyötri emiatt.
Na, Isten veletek! Köd előttem, köd utánam.
|

|
Andrea
2010-04-19 08:45:42
Én továbbra sem értem, hogy hogyan merészel valaki engem itt "Andreácskázni", és ez a stílus miért lehet a mások részéről szó nélkül? Ez lenne a barátságuk záloga, hogy hagynak egy nőt vagy bárkit lealázni? No de Uraim!
..S hogy a Fidesz elnökének egy interjúból - nyilván jó okkal kivágott (mert pl. megbánta) - mondatát megidézni, no, ez már tényleg kristálytiszta Orbán-gyűlöletet feltételez...
Érdekes ez is, hogy aki egy zárt körben elmondott 20 perces Gyurcsány-beszédből kivágott másfél percet szajkózza vissza csak, az a saját szövegéből kiemelt mondatokra mennyire kényes, és Orbán visszavonulásával kapcsolatban is mennyire megengedő. Nem egyenlő mérce van itt sem, ami szintén csak egy mélységesen antidemokratikus személy sajátja általában, de már ez lerágott csont. Remélem nem az összes Fidesz-drukker ilyen szellemiségű!
Meggondolandó itt még az is, hogy aki ilyen megengedő Orbánnal, és ilyen könyörtelen, ha a saját szövegéből idéznek, az miért és hogyan viszonyul ennyire másképpen egy zártkörben elhangzott Gyurcsány-beszédhez. Mondhatnám párhuzammal élve, hogy "ez már tényleg kristálytiszta Orbán-gyűlöletet feltételez", de itt többről van szó, mivel az orbántól való idézet nem másítja meg Orbán egy gondolatát sem, míg az Öszödi-beszéd (nekem így kedves, és maradjon valami a pontoskodóknak is) vágott verziója bizony csak a hazugságok bevallásáról árulkodik nekünk, és az kifelejtetődött, hogy ennek célja a hazugságok megszüntetése volt.
Arról nem is beszélnék, hogy aki Orbánnak megengedi a gondolatai visszaszívását egy nyilvánosnak szánt interjúból, az ugyanakkor Gyurcsánynál egy zárt körnek tartott beszédből ragad ki jelzőket, félmondatokat.
Szomorúan kell konstatálnom, hogy a bloggazdának van igaza, amikor ezt írja:
..Mert sunyik vagyunk, legalább annyira, mint a politikusaink. Mi pont olyanok vagyunk, mint ők. Ők pont olyanok, mint mi. Csak a lehetőségeink különböznek kicsit. Dehát nem úgy van az, hogy minden ország azt a politikusgarnitúrát érdemli meg, amelyet fenntart?..
|

|
észbontó
2010-04-19 09:51:24
Nem kedvelem Szimbádot, örülök, hogy elhúz innen. Részint hiányzik is majd, tudnillik kiit fogok froclizni ezután? De most azonban megvédem Andreát. Szimbád, az mégis csak szemtelenség, hogy lealázol egy nőt! Jóhogy nem már luvnyának, lotyónak, ribinek nevezted. Nem szégyeled magadat?! Azt hiszed nem utáltuk sokan az okoskodásodat? Mért nem látod be, hogy a Fideszszent Orbánka is hibázott? Ő fenékig tejfel? Na itt vizsgáztál le véglegesen.
A többi férfi blogos nem áll ki Andrea mellett? He?
|

|
P. Nagy István
2010-04-19 11:02:54
Követem Szindbádot, felszedem én is a horgonyt, "elhúzok" erről a blogról, átengedem a terepet észbontónak, Andreának, boszynak és a hozzájuk hasonlóan érvelőknek, egymással talán jobban szót tudnak érteni.
|

|
zakkant
2010-04-19 12:52:22
Egy visszanyelt mondat Orbántól = Gyurcsány öszödi beszédével???
|

|
krizsó
2010-04-19 17:04:39
Korábban jártam már ezen a blogon. Egy kedves barátom hívta fel újra a figyelmemet, aki szerint a blogozók itt aztán kíméletlen vehemenciával modellálják a széthúzó társadalmat. Valóban igaz, hogy akinek nem tetszik a gondolata, azt egyszerűen elküldi innen valaki.
Szeretnén felhívni a figyelmeteket, a figyelmüket egy adásra. Kedden az RTL klub XXI. század - a legendák velünk élnek című műsorában a romániai felkelés/forradalom/ zavargás (kinek hogy tetszik) kiváltó okairól lesz szó. Néhány bejegyzés vitatémája volt ez, talán hasznos a dokumentumokat is elővenni, ezért merem ajánlani.
|

|
Balambér
2010-04-19 20:32:19
Hát akkor most én vagyok kénytelen némileg erősebben fogalmazni, mert felbosszantott a tyúkeszű Andrea okoskodása Szindbád igazsága ellenében. Már csak az fortyogtató számomra, hogy ő - márminthogy Andrea - teljesen természetesnek tartja, hogy egy település nevét, - ha ő úgy tartja szimpatikusnak, - akkor másképpen mondja. Hacsek és Sajó jut eszembe, amikor azon elmélkedtek a "mén" jelentésén - ugyebár, mely egy "hím ló" (és nem himlő), hogy annak nincs értelme. Mondhatja ő, hogy "adófelügyeló", megy hogy "tavaszi szelló"? Nem mondhatja! Andrea mondhatja Balatonőszödre, hogy Öszöd, mert neki így szimpatikus. Pécs helyett esetleg mondjak Pöcsöt, mert nekem meg úgy szimpatikus?
|

|
Jenei Gyula
2010-04-19 22:07:49
Humán(os? -us?) barátaim!
Tyúkész szemben a nagybetűs igazsággal?
Öszöd vagy Őszöd? Ez most komoly?
Nekem pl. fel sem tűnt, hogy rosszul írta valaki. Beszédben rövid ö-vel ejtjük elég következetesen, így halljuk tévében, rádióban. Neten szerintem több a ö-s írás, még térképeken is előfordul.
Ebbe miért kell belekötni? Egy csomó elírás, elütés szerepel még azok szövegeiben is, akik nagyon figyelnek a helyesírásra.
De ami a furcsa: vannak, vagyunk néhányan, akiknek a helyesírás szakmájuk lenne. Magyar szakot végeztünk. Vajon korrekt nekünk azt gondolni, hogy helyesen írni minden embernek illendő, Mi sem tudunk helyesen írni, mi is folyton vétünk ilyen vagy olyan szabályok ellen.
De mondjuk, mit tudunk mi a csillagászok vagy az olajmérnökök esetleg a kozmetikusok, fogorvosok szakmájáról?
Szerintem összehasonlíthatatlanul kevesebbet, mint ők a helyesírásról.
Akkor most mi van?
|

|
Andrea
2010-04-19 22:10:21
Bizonyos tekintetben irigylem Önt, Balambér, még akkoris, ha Önnel kapcsolatban eszembe jut egy idézet a blog gazdájának legutóbbi hozzászólásából:
..Én azt gondolom, nem elsősorban a politikusok keserítik meg az életünket. Nekünk, mindenkori kisembernek azoktól van tartanivalónkk, akik rajongók. Szomszédok, munkatársak, kisfőnökök az élet bizonyos területein. (Hogy is mondta jó Körmendi Lajos? Az önszorgalmú kutyáktól.) Akik túl komolyan veszik az ideológiát, a mindenkori hatalomhoz való törleszkedést, a gyűlölködést...
Persze J. Gy. biztosan nem Önről írta ezt, hiszen nem ismerhette ezt a beírását, én pedig ismerem Önt személyesen, így kizárólag erre bejegyzésére vonatkozóan írom ezt az idézetet, amelyet ki is kérhet magának, mint ahogy én nem teszem ezt meg az Ön színvonaltalan kötekedésével kapcsolatban.
|

|
Balambér
2010-04-19 22:53:20
Álljunk meg egy szóra, Andrea! Ha én annyira törleszkednék a hatalomhoz, akkor eddig talán mszp-s lettem volna, mert az volt a hatalom! Nem hiszem, hogy erre találnál példát nálam! Más: blogon nem magázódom, - egyébként is hülyeségnek tartom, mely a magyar nyelven kívül bizony sokak számára értelmezhetetlen. Ami meg Őszödöt illeti: ez nem elütés, elírás volt részedről, mert direkt kifejtetted, hogy Neked így tetszik! Határozott személyiség vagy, hál' Istennek: én is! Ha ismersz személyesen, akkor tudod! De ez nem nagy kunszt, mert elég gyakran tettem már utalást a kilétemre és máshol is előfordulok ezen a néven. Ha az ember a mozaikokat összegyűjti, akkor könnyen behatárolható, hogy hol lakik, mivel foglalkozik és egyre szűkül a kör. Mindenesetre nekem Szilndbád hozzászólásai nekem szimpatikusabbak, mint a Tieid (ez talán nem baj és nem azért írom le, hogy tudom, hogy ő azért figyeli, hogy mi zajlik itt, ha csendben marad is.) Azt általában nem szeretem, ha valaki csalhatatlannak tartja magát - még a pápa esetében sem vagyok róla meggyőződve, annak ellenére, hogy ki van nyilatkoztatva!
Hogy melyikünk a színvonaltalan? Lehet, hogy mindketten, de hogy nem egyedül én, abban biztos vagyok!
|

|
Andrea
2010-04-20 00:14:42
Balambér, Ön nem biztos, hogy megértette az idézetet..
|

|
P. Nagy István
2010-04-20 05:03:59
Munkahelyi gépemen írtam tegnap, nyilván ezért nem jelent meg még, hát elismétlem: követem Szindbád példáját, s "elhúzok" innen én is, nyilván észbontó és a hozzá hasonló stílusban érvelők örömére - nem érdekel. Andrea, észbontó, nagi, csak folytassátok, nélkülem/nélkülünk nyilvánvalóan jobban szót értetek egymással. Mi csak azt kaptuk, amit megérdemlünk, mert elfeledkeztünk a népi bölcsességről: aki korpa közé keveredik...
|

|
Andrea
2010-04-20 07:07:31
István, én arra kérem, ne tegye! Ne menjen el! Igaz, lenne benne nem kevés pikantéria, hogy ha a másokat a más véleményükért a blog elhagyására ösztökélő, amúgy mások sértegetését, lealázását barátságra hivatkozva(?) szó nélkül hagyó ember lépne le innen, de én mégis a maradását kívánom, mert itt "súlyos emberi hibákat vitatunk meg, és azok elkövetőit szembesítjük önmagukkal", és ebből Ön is épülhet, István, így az ország is!
|

|
zakkant
2010-04-20 09:17:27
Emberek! Ti beszoptátok, hogy Andrea nő???
|

|
Jenei Gyula
2010-04-20 22:00:12
Nagy tengerek, sok kikötő, szabad akarat.
Aki elmegy, visszajön. Vagy nem jön vissza.
Zakkant, beszoptuk volna, hogy zakkant vagy?
Hogy Andrea nem nő? Hogy tényleg nem lenne nő?
Hogy férfi? Vagy nem férfi? Vagy?
Ahogyan te is, sokoldalú, sokarcú Zakkant, mi is pontosan tudjuk
(talán nem indokolatlan a többes szám),
hogy Andrea, miként Tihanyiné.
Arctalan, kisded játék. Mindegy.
Mielőtt (esetleg) én is felszedem a horgonyt
(nem sértődésből, másért),
ide jrgyzek egy tanítást. Simonyi Imrétől hallottam, neki egy öreg színésznő mondta
(talán említettem már – felér egy pszichológia könyvvel):
Kár, hogy az emberek nem tudják,
baszni jobb, mint kibaszni.
|

|
krizsó
2010-04-21 11:34:09
Bocsánat, tegnap a Legendák velünk élnek adásában nem az 1989 december végi forradalomról volt szó, hanem az adás elsősorban 1990.febr. 10-re fókuszált, amikor százezer magyar vonult fel könyvvel, gyertyával a kezében, a Miatyánkot énekelve, élen Sütő Andrással, hogy a magyar nyelvű oktatásnak érvényt szerezzenek.
Remélem, aki fennmaradt ebben a késői órában, nem csalódott nagyon, hiszen végül is dokumentumra élülő bemutatás volt.
A "zavargások " résztvevőit nem ítélték el, s bizony a felbújtókkal kapcsolatban is (Miért esett a román a magyarnak?) különböző teóriák vannak.
1989-es forradalomról szintén kellene távolságtartó, hiteles, őszinte, dokumentumokra építő tényfeltárás.
A legendákat pedig le kellrombolni. A velünk élő történelemről pedig tanácsos lenne korábbi időpontban sugározni adást....
|

|
krizsó
2010-04-23 11:30:04
A játszma nem dőlt még el, a táblán maradt a király, egy bástya, a futó....vagyis a korpa, hogy idézzek VALAKIT, a vitorla meg a horgony Szindbád posztja, mióta is..., de ő is vissza-visszahajózik, csak kedvező szélre vár.
|

|
Andrea
2010-04-23 13:11:01
Tisztelt Krizsó!
Én úgy látom, hogy Szindbád hajóját messze fújták az érvek, amelyekre itt ezen a poszton tőle nem is várhatunk már választ. Csak remélni lehet, hogy a Szindbád, és a hajójához odaláncolt többi hajósbarát is visszatér, ha blog gazdája új témába kezd, amiben nem ilyen sérülékeny az érvekkel szembeni szellemi vértezete a kis csapatnak. (Reméljük, hogy a bloggazda hajója nem Szindbádétól függ. Nem tudni, hogy amikor a "szabad akarat"-ról írt, akkor a sajátja meglétéről, vagy éppen csak az azutáni vágyakozásáról írt. Mindenesetre, ha "nem sértődésből, hanem másért" hagyta el a saját blogját, ez jelenthet egy jövedelmező időszakos másodállást is, aminek előbb-utóbb vége lesz.) Így az új írásokon keresztül Ön is, tisztelt Krizsó, nemsokára visszakapja Szindbádot és azokat is, akik tőle függnek. Megcsodálhatja remek stílusát, és erőt meríthet írásain keresztül, hogy miként is kell lealacsonyítani, földbe döngölni vitapartnereinket a józan érvelés helyett, vagy ha ez nem jön be, elhúzni (elhajózni?) innen, alámerülni, és kibekkelni azt a témát, amiben könnyűnek találtatott.
|

|
észbontó
2010-04-23 16:50:16
Meghalt Mátyás király!! Oda az igazság!
|

|
zakkant
2010-04-24 05:17:49
Szindbád és Andrea vitájában ketten is Szinbádnak adtak igazat. Balambér pl. beszólt a tyúkeszű Andreának. Ehhez képest Andrea győztesnek érzi magát. Hova tetted a szemed bébi?
Belerúgdosni a döglött oroszlánba, nem vall emelkedett lélekre. Kezd szimpatikus lenni Szindbád. Igazságot beszélt.
|

|
boszy
2010-04-27 20:05:23
Pé, Szindbád, egy kis lélekroboráció:
http://video.boon.hu/video/51072/a-rohejes-manocska
|

|
zakkant
2010-04-28 05:59:15
Tyulának nem szól a roboráció?
|

|
boszy
2010-04-28 12:09:23
Zakkant, őt nem sikerült felizgatnom.
|

|
észbontó
2010-04-28 15:44:08
Izgass fel engem!
|

|
boszy
2010-04-28 19:58:47
Észbontó, utólagos reklamációnak nincs helye.
|

|
észbontó
2010-04-29 04:24:47
Most akkor ez a blog bedöglött?
|

|
zakkant
2010-04-29 07:04:19
Úgy néz ki. Ágyesz-bugyesz.
|
archívum
2010. április
|
|
|